niedziela, 26 sierpnia 2012

"Fabrykantka aniołków"- Camilla Lackberg


Tytuł: Fabrykantka aniołków
Autor: Camilla Lackberg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Cena: 34,90 zł
Liczba stron: 487

Opis książki:
Wielkanoc 1974. Z Valö, małej wyspy w pobliżu Fjällbacki, znika bez śladu rodzina. Na pięknie nakrytym świątecznym stole zostaje obiad wielkanocny, ale w domu nie ma nikogo, znikają wszyscy z wyjątkiem rocznej córeczki Ebby.

Po latach Ebba wraca na wyspę jako dorosła kobieta. W rodzinnych stronach pragnie wraz z mężem otrząsnąć się po śmierci malutkiego synka. Postanawiają wyremontować i otworzyć dla gości stary ośrodek kolonijny, którym wiele lat temu zarządzał surowy ojciec Ebby.
Wkrótce po rozpoczęciu prac remontowych oboje omal nie giną w tajemniczym pożarze. Równie tajemnicze są stare ślady zaschnietej krwi odnalezione pod zerwaną podłogą w jadalni. Do akcji wkracza wkracza Patrik Hedström. Czy zdoła wyjaśnić zagadkę z przeszłości?

Opinia:
Jak zwykle na początku strasznie zaintrygowała mnie okładka. Wydawała mi się taka przerażająca. Opis również mnie zachęcił. Uwielbiam takie zagadki. Jest to moja pierwsza od paru lat książka kryminalna. Bałam się, że będzie to wielki zawód. Bardziej nie mogłam się mylić.
Już od pierwszych stron autorka porywa nas w przeszłość i świat niewyjaśnionych tajemnic. Do swojego rodzinnego domu wraca Ebba wraz z mężem. Zaczynają dziać się dziwne rzeczy i do akcji wkracza Patrik, ze swoją uroczą żoną Eriką. Od tej chwili wszystko wydaję się jeszcze bardziej skomplikowane, a losy zaginionej rodziny nadal są nieznane. Książka cały czas utrzymuje nas w napięciu i pozwala poznać tę historię z różnych stron. Gdy już zaczęłam czytać to nie mogłam się oderwać. Pod koniec wszystkie puzzle zaczynają powoli do siebie pasować. Zupełnie nie spodziewałam się takiego zakończenia, ani wyjaśnienia sprawy. Ta książka była dla mnie tak zaskakująca i ciekawa, że zakochałam się w autorce, która stworzyła to dzieło. W tle kryminalnej zagadki dostrzegamy także dramaty ludzi, szczególnie samej Ebby, ale także policjantów i ich rodziny. Historia nadzwyczaj ciekawa, choć jakby patrzeć strasznie przerażająca. Czytając ją w nocy momentami przechodziły mnie ciarki :) 
Polecam każdemu kto lubi książki kryminalne, lub po prostu ma wolny wieczór :) Na pewno sięgnę po kolejną jej książkę ! :)


7 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, a w sumie coraz więcej czytelników przyciąga. Może i ja dam się skusić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to jedna z najbardziej wciągających książek jakie czytałam, więc koniecznie musisz się skusić :)

      Usuń
  2. Ksiażkowe kryminały są wg mnie o wiele bardziej przerażające, niż filmy. Dlatego tez, nie czytam ich wieczorami;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czasami boję się po nie sięgać, tym bardziej gdy za oknem straszna pogoda :)

      Usuń
  3. "Fabrykantka aniołków" to najlepsza moim zdaniem część serii, przynajmniej z tych, które do tej pory przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli widzę, że zaczęłam od dobrej książki :)

      Usuń
  4. Czytałam większość pozycji z tej serii. Fajna lektura, szybko się czyta. Ale ze skandynawskich autorów wolę Jo Nesbo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń